darwin BBDO en Baloise verzekeren met hun nieuwe campagne de onbezorgdheid.

Verstandig investeren in de toekomst is in financieel onzekere tijden belangrijker dan ooit tevoren. Want wie nu al denkt aan later, hoeft later minder te denken. Vanuit die gedachte gingen darwin en Baloise aan de slag in hun nieuwe campagne rond pensioensparen.

In samenwerking met productiehuis Amok en regisseur Sam Ostyn wordt een tijdloze onbezorgdheid prachtig in beeld gebracht, geleid door enkele 65-plussers die onbekommerd door het leven treden. Of eerder springen en draaien. Zij het als bommetje middenin een water aerobics groep, of via een winkelkar op een kletsnatte parking van de supermarkt. Door het gebruik van slowmotion ligt de focus volledig op de emotie, en staat de tijd heel even stil. Want leven in het moment, kent geen leeftijd.

'Leven zonder zorgen is vandaag geen evidentie. Het is niet altijd leuk of makkelijk om verder te denken dan morgen, maar het is wel noodzakelijk. Wie zijn toekomst vandaag goed voorbereidt, plukt er later de vruchten van', zegt Elise Danckers, campaign marketeer bij Baloise. 'Bij Baloise willen we dat onze klanten hun leven zorgeloos en voluit kunnen leven. Als verzekeraar vinden we het ontzettend belangrijk dat je ook na je pensioen kan blijven doen wat je inspireert. darwin slaagde erin dit idee prachtig in zijn eenvoud weer te geven.’

De digitale campagne gaat voor het eerst live op 16 januari.

Client: Baloise – Elise Danckers, Ester Vanderhasselt, Julie Piessen

Agency: darwin

Account Team: Taraneh Ataï Kachoui, Louise Steelandt

Strategy: Jef Raeman