COME A CASA CLAIMT HET MOMENT MET DARWIN

Met een nieuwe campagne wil Come a casa haar koppositie in mediterrane bereide maaltijden verstevigen. Darwin overtuigde Ter Beke met een sterke strategie en een concept dat jaren goed blijft.

Raf De Smet, creatief directeur van darwin: “De naam is goed gekend, en de jingle fluit jong en oud mee, maar het merk kon een opfrisbeurt gebruiken. Om de “moment-attributie” te verhogen, vervangen we een deel van de merknaam door de reden waarom je Come a casa in huis haalt. “Come a casa” wordt dan “Baaldag a casa”, “Bingewatchen a casa”, “Mega lang onderweg geweest a casa”. En zo kunnen we eindeloos veel “...a casa” verzinnen, want Come a casa is er voor elk verwenmoment. Je merknaam aanpassen aan het eetmoment is een gedurfd maar een simpel concept, en eenvoud blijft het hoofdingrediënt van doeltreffende creatie.”

Cédric Lemineur, marketing manager Ter Beke: “We hebben de laatste maanden hard gewerkt om het merk opnieuw een duidelijke positie te geven. Deze campagne is het begin van een hopelijk lange termijnsaga. We lanceren met radio en vullen aan met een outdoor campagne, die de radioboodschap visueel vertaalt. In social brengen we nog veel meer momenten tot leven, en onderbouwen we door in te spelen op wat ons als merk onderscheidend maakt.”

De campagne loopt vanaf 19 maart.

Client: Ter Beke – Cédric Lemineur, Nathalie Vlaeminck

Agency:  Darwin BBDO