darwin bekroond met Bronze Effie Award voor SPA DUO

Voor de lancering van SPA DUO, de niet-bruisende limonades van SPA, werden darwin en SPADEL op 27 september bekroond met een Bronze Effie.

SPA slaagde erin een nieuw succesvol concept te introduceren in het segment van de niet-bruisende limonades: een segment dat dalend was en voornamelijk gericht op kinderen. Consumentenonderzoek toonde aan dat een groep van ‘conscious pleasure seekers’ op zoek waren naar indulgence in combinatie met natuurlijkheid. Vanuit het merk-DNA kon SPA die behoefte invullen. Een productconcept dat 2 verrassende smaken combineerde en 100% natuurlijk was.

darwin stond voor een grote uitdaging. De smaaksensatie van originele duo’s impactvol visualiseren, en toch ook het niet-bruisende en natuurlijke karakter benadrukken. Volwassen, natuurlijk, én fun.

De resultaten waren indrukwekkend: de campagne viel op en scoorde hoge likeability cijfers. Van mensen die de campagne herkenden, wilde 59% het product ook proberen. Dat bleek ook uit de sales resultaten. SPA DUO verkocht 2,5 miljoen liter in de eerste 7 maanden van lancering, meer dan het dubbel van het objectief van 1 miljoen liter. Resulterend in 6% marktaandeel tov het objectief van 2,5 %. En dat zonder te kannibaliseren op de bruisende limonades van SPA.

De EFFIE-bekroning maakt het succes compleet. Guy Geerts, Managing Director darwin: ‘dit is de 10de Effie voor ons bureau. Een Effie blijft de ultieme bekroning voor sterk creatief werk dat werkt.’