darwin en Campus Kulak Kortrijk sloten de deuren

Om de link tussen KU Leuven Campus Kulak Kortrijk en zijn omgeving in de verf te zetten, sloot de campus even de deuren.

Rector Marc Depaepe beaamde dit ‘Een gesloten eigen deur, maar open deur in de stad.’

Van 24 tot 28 april gingen de lessen namelijk niet door in de traditionele aula’s, maar op boeiende locaties in Kortrijk, van stadhuis tot ziekenhuis, van sportzaal tot boekhandel. De locaties hadden een link met de lessen en gaven een meerwaarde. Alle nieuwsgierigen konden de lessen bijwonen en kennis maken met de campus, de professoren en studentenstad Kortrijk.

‘Met deze campagne wou Campus Kulak Kortrijk aantonen dat ze geen ivoren toren zijn en nauw verbonden zijn met hun omgeving’ zegt Eva Maes, account director bij darwin.

De campagne liep van 24 tot 28 april en werd voornamelijk gecommuniceerd via sociale media en lokale affichage.
Dat de Campus Kulak Kortrijk zijn deuren sloot werd ook volop opgepikt in de media. Bij Stu Bru was dit een terugkerend nieuwsitem. Op Radio 1 besteedde Hautekiet er aandacht aan. En uiteraard pikten ook alle kranten dit op.

Klant:
KU Leuven: Isabelle Van Geet, Nel Bruneel,