darwin en KU Leuven vergemakkelijken het leven van jongeren met de KU Life hacks

KU Leuven staat voor innovatief onderzoek en wil jongeren nieuwsgierig maken naar de wetenschap achter alledaagse dingen. Daarom ontwikkelde de universiteit in samenwerking met darwin de KU Life hacks: wetenschappelijk verantwoorde tips en tricks die het leven van toekomstige bachelorstudenten kunnen vergemakkelijken.

De bekende vlogger JustNicolas test de Life hacks uit en ontdekt of je slapend kan studeren, overleven op nacho’s, verkoudheden kan voorkomen,...Het resultaat zijn 6 vlogs, te zien op Facebook, Instagram en YouTube en ondersteund op radio en affichage.

“Vlogs zijn momenteel erg populair onder jongeren. Ze zijn ze uit het leven gegrepen waardoor ze een zekere authenticiteit uitstralen. Het feit dat deze vlogs gedraaid zijn door iemand die uit de doelgroep komt, versterkt dit alleen maar.”, Mateusz Mroszczak, creatief directeur bij darwin.

Klant: KU Leuven, Isabelle Van Geet

Bureau: darwin

Creative team: Mateusz Mroszczak, Jannis Min Jou, Thomas De Boeck, Coriandre Baert, Thomas Di Giulio

Account team: Eva Maes, Carolien Keutgens