DARWIN KLEURT BUITEN DE LIJNTJES VOOR LEVIS ATELIER

Woensdag 9 mei 2018 — Schilderen: het resultaat is voor veel mensen leuker dan de klus. Dat de meeste adverteerders liever het perfecte achteraf-plaatje tonen dan de parelende slapen van een weekendklusser, hoeft niet te verbazen. Maar je zou ook die huisvlijt wat positiever kunnen kleuren.

DZo onderscheidt Levis Atelier zich met een lanceringscampagne die aantoont dat schilderen niet zozeer draait om chirurgische perfectie, maar wel om de vereenvoudiging van het proces. Désirée De Maesschalk, Marketing Manager bij AkzoNobel: “Levis Atelier is een nieuw concept dat je professioneel begeleidt van A tot Z. In de communicatie rond onze Levis Ateliers focussen we graag op het hele proces, van inspireren rond smaak of brainstormen rond techniek over afplakken en schilderen, tot en met de finishing touch en de nazorg.”

Raf De Smet, Creative Director bij darwin: “Perfectie is saai en stelt de dingen soms onbereikbaar voor. Het perfecte plaatje is een plaatje dat zelden klopt, we tonen liever het leven zoals het is. In onze tv-spot zie je hoe echte mensen schilderen. Het blijft reclame, maar het geheel blijft herkenbaar. En zo verlagen we de begindrempel voor veel mensen.”

De voorbije 3 maanden gingen er al 60 Levis Ateliers open.

CREDITS

CLIENT                                  AkzoNobel -  Ann Van Dessel, Désirée De Maesschalk, Barbara Sierens

AGENCY                               darwin BBDO

CREATIVES                          Raf De Smet, Mathijs Bettens, Véronique Vier