Blootvoetloper wordt Facebookhit dankzij complimenten van Mora

Een uitdaging van afstandsloper Raf Desmet loopt een beetje uit de hand. Zondagavond postte hij op zijn Facebook dat hij per like een kilometer blootsvoets zou lopen. Tot zijn grote verbazing kreeg die post plots meer dan 5000 likes in een paar uur. Uit de reacties kon hij opmaken dat Mora – de fabrikant van frituursnacks – hem deze likes cadeau had gedaan. De genereuze actie van Mora kadert in de lancering van een nieuwe snack : het complimentje. “Leuk,” lacht Raf, “maar hoe ik meer dan 5000 likes blootsvoets bij mekaar ga lopen, weet ik nog niet meteen."

Vandaag is het Complimentendag!  België heeft overigens meer dan ooit nood aan wat positivisme in deze verzuurde tijden. Daarom bedacht darwin een nieuwe snack voor Mora, het complimentje. Dat is een gevogeltenugget in de vorm van een duimpje… “We willen dat iedereen meer complimentjes geeft en daarom geven wij het goede voorbeeld,” zeggen reclamebureau darwin en Mora.

Cora en Flora brengen deze boodschap via televisie en op complimentendag strooien ze met duizenden online complimenten (likes). Vele fans van de Mora-community worden beloond met duizenden likes op hun status of profielfoto. Waaronder dus ook afstandsloper Raf.

Client: Mora
Agency: darwin