darwin stuurt Xylaman op pad voor Xyladecor.

In een wereld waarin mensen volop aan het klussen zijn geslagen, stuurt darwin Xylaman op pad voor Xyladecor, het houtbeschermingsmerk van Akzonobel. Xylaman is de superheld die je van het nodige advies voorziet wanneer je jouw hout in een nieuw jasje wil steken.

“Uit onderzoek blijkt dat mensen onzeker zijn en niet goed weten hoe ze hun hout moeten beschermen een onderhouden” verklaart Eva Maes, Account Director bij darwin. “Met de hulp van Xylaman wil darwin de consument het nodige vertrouwen geven om aan die houtklus te beginnen. Want dankzij het advies van deze superheld en de producten van Xyladecor, is dat zo geklaard.”

De voorjaarscampagne introduceert ook de nieuwe productlijn van Xyladecor: Xyladecor Natuurlijk Effect. “Mensen houden van hout en willen dat liefst ook zo natuurljk mogelijk houden,” zegt Annick De Bode, Brand Manager bij Xyladecor, “Daarom hebben wij een beschermend product uitgebracht dat de natuurlijke schoonheid van hout bewaart.”

darwin combineert beide boodschappen in een campagne die vanaf 22 maart te horen zal zijn op radio en te zien zijn op social kanalen en via bannering.

Client: Akzo Nobel – Annick De Bode, Arjan Norel, Barbara Sierens

Agency: darwin – a BBDO boutique

Account Team: Eva Maes, Taraneh Ataï Kachoui

Creative Director: Klaartje Galle