darw!n grappig en onhandig voor Lotus.

Deze week op tv: een blinkend nieuwe campagne voor Lotus Absorb keukenrol. darw!n komt met een heel eigen, grappig concept, dat de potentie heeft een ware saga te worden.

Caroline Delhaye, marketing manager bij Sofidel, legt uit:  “darw!n bedacht niet alleen een spot, maar een concept voor de langere termijn, dat de leefwereld van het merk Lotus perfect vertaalt. Natuurlijkheid en zuiverheid staan centraal.”

In de spot maken we kennis met Jim en Clara, bewoners van een boomhuis midden in de jungle. Jim is de onhandige macho, die met zijn stoer bedoelde fratsen alle dieren op de zenuwen werkt en zich daarvoor grijnzend excuseert. Clara is de intelligente echtgenote die haar man maar wat graag countert, door – in dit geval – gebruik te maken van de ongelooflijke absorptiekracht van Lotus Absorb. Poets wederom poets, zeg maar.

De spot is een technisch huzarenstukje van 3D animatie, en werd gerealiseerd door Nozon. Animatrice Guionne Leroy en creative director Chris Mascarello vonden de perfecte balans tussen een hoge graad van realisme en wat surrealistische elementen waardoor de spot vertederend en grappig is.

Credits:

Klant: Sofidel: Philippe Defacqz - Caroline Delhaye - Tanguy Herssens

Bureau: darw!n
Creative team: Guido Goffeau - Bart Welkenhuysen - Gaston Kooijmans
Account team: Hannelore Van Cauwenberghe  -  Marianne Janssens -  Annemie Willems
Strategy: Nicolas Lambert

Producer: Anna Vanheukelom