darw!n onbetaalbaar voor UNICEF

Natuurlijk niet, maar de campagne voor HappyPacks is dat letterlijk wel. Met HappyPacks van UNICEF België schenk je schoolspullen aan kinderen in ontwikkelingslanden. Het HappyPack certificaat wordt jouw kerstgeschenk voor vrienden of familie.

Schoolgerief mag dan al banaal zijn bij ons, in tal van landen is het een onbereikbare luxe. Een gommetje en een potlood werden dan ook gefotografeerd als onbetaalbare juwelen met de lijn “Schenk deze Kerst een onbetaalbaar cadeau” .

Mediapartner OMD adviseerde niet alleen klassieke media, zoals radio en banners, maar ook niet- klassieke media: leegstaande panden in diverse steden werden omgetoverd tot virtuele winkels, waar je via een QR code een HappyPack cadeau kan doen, en de HappyPacks duiken ook op in het VTM programma “Binnenste Buiten”.

Al met al een “onbetaalbare” campagne, ware het niet dat UNICEF België kon rekenen op veel goodwill van productiehuizen en media. Waarvoor onder meer dank aan Sonicville en de stemacteurs, fotograaf Koen Demuynck, Spotify en de VTM-redactie.

Wie deed wat?

Klant: UNICEF België
Philippe Henon, Isabelle Marneffe, Sandrine Devers

Bureau: darw!n