darw!n schept papieren wereld voor het nieuwe Cosynel

Donderdag 27 augustus 2015 — Cosynel: rings a bell? Weldra wél, want het is de nieuwe naam van het alom bekende Moltonel toiletpapier.

Moltonel moest van naam veranderen, omdat SCA zijn licentie heeft overgelaten aan Sofidel. En dat was meteen de uitdaging. Het nieuwe merk bekend maken en de veeleisende klanten geruststellen; Cosynel is even sterk en zacht als het vertrouwde Moltonel, omdat het papier onveranderd is.

darw!n kwam met een bijzonder onderscheidend concept: een wereld, die volledig bestaat uit velletjes Cosynel (inclusief de bekende kussentjes en het vertrouwde dessin) en waarin een sympathiek gezin besluit te verhuizen van Moltonel naar Cosynel.

Zegt Caroline Delhaye, marketing manager Cosynel: “De spot zet vooral de productkwaliteit in het zonnetje, en de verhuis maakt super duidelijk dat de kwaliteit onveranderd is”. Voor deze papieren wereld modelleerde de bekende Emma De Swaef eerst de schattige papieren figuurtjes en decors, waarna Nozon ze animeerde in 3D.

Vanaf 24 augustus op uw scherm.

Credits:
Client : Sofidel - Philippe Defacqz - Caroline Delhaye - Aurélie Emond

Bureau: darw!n
Creative team: Guido Goffeau - Bart Welkenhuysen - Gaston Kooijmans
Account team: Hannelore Van Cauwenberghe  -  Marianne Janssens -  Annemie Willems
Strategy: Nicolas Lambert

Producer: Anna Vanheukelom
Modelling: Emma De Swaef
Production: Nozon
Music: Sonicville

Voor meer info
darw!n : Guy Geerts - guy@darwin.be - +32 486 139 100