De cirkel van het leven met Spa en darw!n.

EMBARGO: PUBLICATIE VANAF 24 AUGUSTUS 2015

Spadel legde bij darw!n de uitdaging neer om Spa opnieuw een iconische campagne te geven.  “Het merk Spa is een monument voor de consument en in het verleden hadden we ook campagnes die op dat niveau zaten,” zegt Dirk Van de Walle – country director Belux, “we willen het merk opnieuw op die hoogte zien.”

Water is essentieel in het leven. En Spa is door zijn ongelooflijke puurheid een van de beste waters ter wereld. Ziedaar de essentie van de masterbrand, de boodschap die we willen overbrengen en vooral laten aanvoelen.

Zo kwam darw!n tot het concept: “de cirkel van het leven’. Van de geboorte tot het einde van het leven speelt water een onmisbare rol. Je groeit in je leven, soms zit het mee, soms tegen, soms word je voortgestuwd, soms is er tegenstroom.  Maar het is jouw leven en je maakt er jouw verhaal van.  Dat begrijpt Spa beter dan wie ook.  Spa viert dan ook het leven. Vandaar de nieuwe merklijn: “Spa. Op het leven.”

darw!n vertelt dit eeuwenoude verhaal van de cirkel van het leven volledig onder water, op de meest pure manier.  En tijdens deze reis van geboorte tot nieuw leven is het water evengoed een personage als de mens.

Het regisseursduo Norman Bates schakelde Nicolas Karakatsanis (director of photography voor ondermeer Rundskop) in om een betoverende onderwaterwereld te creëren.  Jochem Weierink schreef muziek die de levensreis een epische dimensie geeft en de Spa masterbrand perfect neerzet.  Sophie Bryskère, marketing manager Belux : “Het concept van darw!n klopt perfect met de visie voor het merk. Het is ongelooflijk ambitieus en we hebben het onszelf niet gemakkelijk gemaakt, maar het resultaat is verbluffend.”

De campagne loopt in België en Nederland. Ze werd uitgewerkt door darw!n en zal binnen het Spa agency team in Nederland door JWT uitgerold worden.

Credentials:

Klant: SPADEL: Dirk Van de Walle - Sophie Bryskère - Stephan De Clercq - Edwin van Dijken

Bureau: darw!n
Creative team: Mateusz Mroszczak - Guido Goffeau - Bart Welkenhuysen - Gaston Kooijmans - Véronique Vier

Account team:
Hannelore Van Cauwenberghe - Marianne Janssens -  Annemie Willems

Strategy: Nicolas Lambert

Agency producer: Anna Vanheukelom

Production:
Lovo  -  producers: Bert Brulez, François Chandelle; director(s): Norman Bates; DOP: Nicolas Karakatsanis

Music consultant: Peter Baert, Raygun

Music: Jochem Weierink