Een uniek experiment van Spa: The purest picture. Life through a Spa lens.

Een waterdruppel die in het unieke natuurgebied van de Venen na jaren van natuurlijke zuivering wordt omgetoverd tot Spa, water in zijn meest pure vorm. Deze waterdruppel vormt de inspiratie voor de nieuwe campagne van het mineraalwatermerk. In een prachtige mini-documentaire neemt Spa de kijker mee naar het betoverende natuurgebied en experimenteert de bekende Nederlandse fotografe Robin de Puy met een nog nooit eerder vertoonde techniek: fotografie met een druppel Spa mineraalwater als lens, om het leven in zijn meest pure vorm weer te geven. De film vormt de basis van de nieuwe online campagne waarmee het merk zijn visie wil uitdragen. De campagne ‘The Purest Picture. Life through a Spa lens’ bestaat uit een video die op YouTube & Facebook verschijnt.

Fotografe Robin de Puy speelt de hoofdrol in de twee minuten durende mini-documentaire.
Ze werd door Spa uitgedaagd als eerste te experimenteren met een unieke techniek: fotograferen door een zuivere druppel Spa. Samen met een team van wetenschappers lukt het haar om portretten te maken van mensen die midden in het leven staan.  Robin de Puy: ‘Het maken van de portretten was een grote uitdaging voor mij. Stiekem was ik best verwend geraakt; ik fotografeer met de nieuwste camera’s en ben gewend geraakt aan de snelheid en het gemak hiervan. In dit geval moest ik weer beginnen bij de basis; een spiegel, een diafragma, een lens (de Spa druppel) en een sensor boven elkaar gemonteerd. Ik ben vervolgens op zoek gegaan naar mooie, karakteristieke koppen en verhalen. Het was spannend, maar ik denk dat het gelukt is om de pure emotie van de mensen vast te leggen, en dat door een zuivere druppel.’

LEVEN IN ZIJN MOOISTE VORM

Sophie Bryskère, Marketing Manager Belux, is erg onder de indruk van het eindresultaat: “Het zuivere water van Spa is erg gekend om zijn kwaliteit en puurheid. Deze karakteristieken waren dan ook van uiterst belang tijdens het unieke fotografie experiment met een druppel Spa mineraalwater als lens. De shooting leverde prachtige beelden op die mooi aansluiten bij de waarden die Spa vooropstelt.

CREDITS

CLIENT: Spadel - Dirk van de Walle - Sophie Bryskère