KU Leuven en darw!n reizen rond de wereld in 23 dagen

55.000 km, 15 vluchten, 30 vliegtuigmaaltijden, 7 bestemmingen, 18 zwetende taxichauffeurs, 6 huurauto’s, 36 Touristils, … in 23 dagen.  Dat was het antwoord van darw!n toen KU Leuven met de briefing kwam om jongeren het merk werkelijk te doen beleven.

Het bureau liet rector Rik Torfs een jongere op 8 maart de wereld insturen. Gewapend met Go Pro en een internetverbinding brengt Jana de visie van de KU Leuven “Ontdek jezelf, begin bij de wereld” in de praktijk. Op haar reisblog, ontdekdewereld.be, wisselt ze haar ervaringen af met raadsels en kennisvragen om de jeugd van tegenwoordig uit hun comfortzone te lokken.

“Ondanks alle moderne mogelijkheden om de wereld te ontdekken merken we dat jongeren graag onder hun eigen kerktoren vertoeven. ” vertelt Eva Maes, account director bij darw!n. “Met deze online experience wil
KU Leuven hen aansporen om de wereld te ontdekken en zo hun eigen grenzen te verleggen. Iets wat ze tijdens hun studies aan de KU Leuven ook zullen doen.”

Na 31 maart, wanneer Jana weer voet op Belgische bodem heeft gezet, bepalen 55 finalisten in Leuven wie zelf op wereldreis mag.

Deze wereldreis/online game werd bij de jongeren aangekondigd daar waar ze zich veel bevinden: op facebook, twitter, etc met banners en posts. Op weg naar school op busflanken en abribussen.

Credits:

Agency: darw!n