SPA gaat terug naar de bron met nieuwe campagne 'Tijdloos puur'

Tijdloos puur – met die boodschap gaat SPA in haar nieuwe campagne terug naar de bron en zet ze het krachtige DNA van het merk centraal. Na een aantal jaren vooral geconcentreerd te zijn geweest op innovaties zoals de gearomatiseerde waters, keert het merk nu terug naar de basis die alle SPA-producten zo uniek maakt: de puurheid van het natuurlijke mineraalwater. De nieuwe TV-commercial brengt hier een ode aan en vertelt het pure, tijdloze verhaal van SPA. Social media inzet en een mini-website maken de storytelling compleet en op de winkelvloer vinden acties plaats waarmee consumenten een weekendje weg in de natuur kunnen winnen. Bovendien wordt een tiny house opgezet in het gebied waar het mineraalwater ontspringt: de Belgische Venen. Een selecte groep van influencers en persrelaties kan daar de pure natuur zelf ervaren. De nieuwe SPA TV-commercial is vanaf 16 maart op tv te zien en zal het hele jaar worden uitgezonden.

CAMPAGNE OM PUURHEID TE VIEREN

SPA mineraalwater is van een ongekende puurheid, al generaties lang. Elke druppel SPA is het resultaat van de fascinerende reis die een druppel regenwater maakt om uiteindelijk zuiver mineraalwater te worden. Het water ontstaat in het unieke natuurgebied van de Belgische Venen, dat al eeuwenlang intensief wordt beschermd. Daarom kan SPA met gepaste trots claimen dat het “Tijdloos puur” is.

Séverine Du Champs, Marketing Manager SPA Benelux: “De unieke puurheid van SPA is de basis van ons merk. Het maakt zelfs het kleinste druppeltje water speciaal. We koesteren en beschermen onze ongerepte natuur elke dag opnieuw, al meer dan 130 jaar. Het mineraalwater komt uit een van de grootste beschermde natuurgebieden van Europa, met een oppervlak van maar liefst 13.177 hectare groot; dat is meer dan 26.000 voetbalvelden. De beschermingsmaatregelen gaan heel ver; dit alles om te garanderen dat het pure mineraalwater ook voor toekomstige generaties beschikbaar blijft. Het verhaal is zo bijzonder dat we het graag willen vertellen, maar vooral ook willen laten voelen. Met deze 360º campagne raken we het hart van het merk.”

TIKKELTJE MAGIE

Klaartje Galle, Creative Director van darwin BBDO, vult aan: “De uitdaging was om de puurheid van SPA in alle eenvoud samen te brengen met haar geschiedenis. Daarom keerden we terug naar de bron – de Belgische Venen – waaraan we de symboliek toevoegden van de eeuwigdurende cyclus van de tijd en de seizoenen. Met een doordacht cameragebruik creëren we een tikkeltje magie. Raf Wathion zorgde voor de regie.”

CREDITS

Client: Spadel

Contact : Séverine Du Champs, Marianne Van Lathem, Sonja Vernooij, Mélanie Decelle

Agency: darwin BBDO