Tijdelijke grenscontroles van darwin en VLAM vallen in de smaak.

Afgelopen weekend werden er weer grenscontroles uitgevoerd aan de Nederlands-Belgische grens in Postel. Alle Belgische wagens werden streng gecontroleerd op…honger.

Deze ‘hongercontroles’ zijn in werkelijkheid een actie van darwin en VLAM voor de aftrap van de Week van de Friet. De oude grenspost werd tijdelijk omgedoopt tot frituur. Want als er iets is waar elke Belg zin in heeft als hij terug komt uit het buitenland, is dat toch wel een portie van onze goudgele nationale trots.

“Met deze pr-stunt willen we de Week van de Friet dit jaar extra in de kijker zetten”, zegt Mateusz Mroszczak, Executive Creative Director. “En dat is gelukt. De actie werd goed ontvangen door verschillende kranten, het nieuws en de bestuurders ter plaatse. En de hele week lang worden aan diverse grensposten nog lekkere frietjes aangeboden.

Bekijk de reportage hier

Client: VLAM Frietjes van de Frituur – Katrien De Nul, Thaïs Mees

Creative team: Mateusz Mroszczak, Jannis Min Jou, Thomas De Boeck, Steven de Vreese, Robin Dhondt, Yelle Wallyn, Reine Driesen

Strategy: Jef Raeman