Tijdloos puur. De nieuwe campagne van darwin voor SPA.

Tijdloos puur. Met die boodschap knoopt SPA in haar nieuwe campagne opnieuw aan met het DNA van het merk.

De voorbije jaren heeft SPA vooral gefocust op innovatie, met bv de gearomatiseerde waters en de natuurlijke limonades. Nu keert SPA terug naar de basis, die alle SPA-producten zo bijzonder maakt: de zuiverheid van het natuurlijk mineraalwater.

De puurheid van het mineraalwater van SPA is geen toeval. Het water ontstaat in het unieke natuurgebied van de Venen, dat al eeuwenlang intensief wordt beschermd. Daarom kan SPA met recht en reden claimen dat het ‘Tijdloos puur’ is. Deze korte, krachtige lijn is dan ook het uitgangspunt van de nieuwe campagne.

Séverine Du Champs, Marketing Manager SPA Benelux: ‘Na een grondige merkanalyse die we samen met darwin uitvoerden, bleek dat de unieke puurheid de basis blijft van ons merk. We willen met deze campagne trouw blijven aan dit DNA. Daarnaast engageren we ons om de puurheid in ons gebied en ook breder te ondersteunen en te beschermen.’

Klaartje Galle, Creative Director van darwin, vult aan: ‘De uitdaging was om de puurheid van SPA in alle eenvoud samen te brengen met haar geschiedenis. Daarom keerden we terug naar de bron – de Venen – waaraan we de symboliek toevoegden van de eeuwigdurende cyclus van de tijd en de seizoenen. Met een doordacht cameragebruik creëren we een tikkeltje magie. Raf Wathion zorgde voor de regie.’

De campagne wordt in België en Nederland uitgerold in tv, out of home en online.

Client: Spadel

Contact : Séverine Du Champs, Marianne Van Lathem, Sonja Vernooij, Mélanie Decelle

Agency: darwin BBDO

Account Team: Hannelore Van Cauwenberghe, Sandra Demblon, Taraneh Ataï Kachoui